2024/12/21

 

KELIŲ EISMO TAISYKLĖSE – NAUJOS NUOSTATOS PĖSČIŲJŲ IR DVIRATININKŲ SAUGUMUI GERINTI

Nuo lapkričio 1-osios visi eismo dalyviai pėsčiųjų perėjose privalės būti atidesni. Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Nuo lapkričio 1-osios visi eismo dalyviai pėsčiųjų perėjose privalės būti atidesni.
Nuotrauka iš redakcijos archyvo

Spalio 3 d. Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotiems Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, kuriais siekiama apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius – pėsčiuosius ir dviratininkus. KET nustatyti griežtesni reikalavimai vairuotojams, jiems artėjant prie pėsčiųjų perėjų ir lenkiant dviratininkus, taip pat siekiama atsakingesnio pėsčiųjų elgesio.

„Statistika rodo, kad Lietuvoje per eismo įvykius pėstieji nukenčia gerokai dažniau nei vidutiniškai Europos Sąjungos šalyse. Siekdami užtikrinti kuo saugesnes sąlygas pėstiesiems ir dviratininkams, Kelių eismo taisykles tobuliname pagal gerąją Europos valstybių praktiką“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Šiuo metu ES šalyse pėsčiųjų žūtys vidutiniškai sudaro apie 20 proc. visų žuvusiųjų per eismo įvykius. Lietuvoje šiais metais iki rugsėjo 1 d. žuvo 42 pėstieji (38 proc. visų žuvusiųjų keliuose), iš jų pėsčiųjų perėjose – 11 (26 proc. visų žuvusių pėsčiųjų).

Dabartinei situacijai gerinti šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja nauji pėstiesiems ir dviratininkams apsaugoti skirti KET reikalavimai.

KET pakeitimuose nustatyta prievolė vairuotojams nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje praleisti ne tik į ją įžengusį, kaip reikalaujama dabar, bet ir žengiantį arba prie važiuojamosios dalies krašto stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį. Tai įpareigoja vairuotojus, artėjant prie nereguliuojamos sankryžos, anksčiau įvertinti eismo situaciją ir priimti sprendimą praleisti pėsčiąjį.

Eismo saugos požiūriu taip pat nepriimtina situacija, kai artėjančios transporto priemonės vairuotojas siekia paskubinti pėsčiųjų perėja einantį žmogų ir pravažiuoti pro pat jį, nesilaikydamas saugaus šoninio atstumo. Tokioje situacijoje pėsčiajam dėl nenumatytų priežasčių stabtelėjus kelyje – kluptelėjus, kažką pametus ir pan., vairuotojas nespėtų išvengti pėsčiojo partrenkimo. Todėl KET nustatyta, kad vairuotojui draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją tol, kol pėstieji neišėjo iš jo užimamos eismo juostos.

Atsakingiau turi elgtis ir patys pėstieji – žengdami į perėją jie turi būti atidūs ir įvertinti, ar eiti saugu. Siekiant tai užtikrinti, KET papildytos pėstiesiems skirtu reikalavimu prieš įžengiant į važiuojamąją kelio ar gatvės dalį ir einant ja vengti bet kokių veiksmų – mobiliojo ryšio priemonių naudojimo ir pan., kurie atitrauktų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo, trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.
Dviratininkų saugai gerinti KET nustatyta rekomendacija, kad motorinių transporto priemonių vairuotojai, apvažiuodami arba lenkdami dviratininkus, iki jų paliktų pakankamą šoninį atstumą – ne mažiau kaip 1 metrą, važiuodami iki 50 km/val. greičiu, ir ne mažiau kaip 1,5 metro, jei važiuoja greičiau.

Tikimasi, kad šie KET pakeitimai padės veiksmingiau gerinti eismo saugos situaciją ir mažinti pėsčiųjų ir dviratininkų žūčių skaičių.

Susisiekimo ministerijos inf.

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video