Subačiaus gimnazijos mokinių savivaldos pirmininkas Almantas Kunskas.
Nuotrauka iš asmeninio
Almanto Kunsko albumo
„Jei turėčiau stebuklingą lazdelę“
Kalbant apie mokyklą, galima išskirti kelis pagrindinius segmentus. Mokykla –
tai pastatas, akademinės žinios, mokytojai ir, be abejo, mokiniai.
Šiuolaikiška, atvira kaitai, puoselėjanti tradicijas. Tokią dabar įsivaizduojame mokyklą. O kokią ją mato patys mokiniai? Subačiaus gimnazijos IIG klasės mokinys, mokinių savivaldos pirmininkas Almantas Kunskas, turi savo idealios mokyklos viziją.
Almantai, mokaisi Subačiaus gimnazijoje. Ką apie ją manai, kas Tau yra mokykla?
Mokykla – tai vieta, kur siekiu mokslo žinių. Augu kaip asmenybė. Stengiuosi tobulėti, užsiimu įvairiapuse veikla. Būtent čia gaunu tolimesnio gyvenimo kelio pagrindus. Aš aktyviai dalyvauju savo gimnazijos veikloje, esu mokinių savivaldos pirmininkas.
Subačiaus gimnazija nedidelė. Čia visi vieni kitus puikiai pažįsta.
Kokių pokyčių jai reikėtų?
Mes maža bendruomenė, didelių problemų ir bėdų neturime, o pasitaikius kokiai negerovei stengiamės viską išsiaiškinti, kalbėtis.
Kadangi esu jaunas, tai trokštu permainų gimnazijoje. Pirmiausia, norėtųsi daugiau iniciatyvumo ir aktyvumo iš bendraamžių. Pats priklausau mokinių savivaldai – organizuojame renginius, tik noro ateiti ar pasiūlyti savo idėjas iš mokinių trūksta.
Dėl kiekvienos praleistos pamokos reikia eiti teisintis, todėl jei galėčiau, mažinčiau tokį griežtą lankomumo teisinimą. Norėčiau, kad mokykla turėtų kuo daugiau lėšų organizuoti ekskursijas ar įvairius užsiėmimus. Svarbiausia mokykloje – kuo daugiau gėrio, kuo mažiau blogio.
Ar privalumas, ar atvirkščiai, trūkumas – mokytis provincijoje?
Tai, kad esame maža gimnazija – privalumas. Vieni kitus puikiai pažįstame, mokytojai kur kas labiau atsižvelgia į kiekvieno mokinio asmeninę pažangą.
Kiekvienoje mokykloje labai svarbu teigiamas mikroklimatas, geri tarpusavio santykiai. Kaip sutariate Jūs, koks mokytojų ir mokinių bendravimas?
Mokinių tarpusavio santykiai neblogi. Stengiamės rasti bendrą kalbą su pedagogais. Mokytojai mums nuoširdūs ir atviri. Kai kurie jų turi didelę pedagoginę ir gyvenimišką patirtį, todėl pasitarti yra su kuo. Kiekviena klasė turi savo auklėtoją, su kuria galima bet kada pasikalbėti.
Mokytojai labai stengiasi sudominti savo mokomaisiais dalykais. Juk mokinių mokymosi motyvacija labai daug priklauso ir nuo mokytojo.
Ar pamokos gimnazijoje įdomios, joms nieko netrūksta?
Įdomios. Naujovių gal ir trūksta, bet mokytojai tikrai pasistengia jų surasti.
Dalyvaujame Švietimo mainų paramos fondo iniciatyvos savivaldybėms projekte, gerinant mokinių mokymosi pasiekimų, problemų sprendimo būdus. Subačiaus gimnazijoje lankėsi Kauno jaunimo mokyklos direktorius, psichologas Tomas Lagūnavičius. Deja, siūlomos mokymosi formos ir metodai iš daugelio mokinių pritarimo nesulaukė. Gal todėl, kad tai naujovė.
Ką pats manai apie šį projektą, ar jis duoda realios naudos? Kodėl šios naujovės sunkiai skinasi kelią?
Aš iš šio projekto naudos gaunu minimaliai. Mano nuomone, kiekvienas mokinys mokosi taip, kaip jam patogu, turi savo mokymosi būdą ir nereikia jo primesti.
Ar ne per sunkus mokymosi krūvis mokykloje, dažnai mokiniai skundžiasi, kad yra pernelyg apkrauti.
Mokymosi programose yra daug nereikšmingų dalykų, todėl mokymosi krūvis yra šiek tiek per didelis. Būna juodų dienų, kai pamokų krūviai išties nemaži, bet mokytojai į tai atsižvelgia ir, jei tik yra galimybė, perkelia atsiskaitymus.
Įprasta, kad mokinių žinios vertinamos pažymiais. Gal jų nereikia?
Mokiniams reikia rašyti pažymius, nes taip aiškiau matoma mokinio pažanga.
Opi mokyklų problema – patyčios, ar pas Jus to nėra?
Neslėpkime, patyčios tikrai yra opi kiekvienos mokyklos problema, pas mus jų taip pat yra, tačiau nedaug, esame supratingi ir išsilavinę žmonės. Patyčios dažniausiai kyla dėl to, kad tu esi kitoks, domiesi kitais dalykais negu visi. Būna patyčių ir dėl išvaizdos. Manau, kad tyčiojasi tie, kurie patys turi rimtų problemų ir neturi apie jas su kuo nors pasikalbėti. Jie užsidaro savyje, neigiamas emocijas ar problemas bando slėpti ir jas nuslopinti tyčiodamiesi iš kitų.
Kuo labiausiai džiaugiesi mokydamasis būtent šioje gimnazijoje?
Puiku, kad mokykloje yra veikli mokinių savivalda. Mes dažnai organizuojame įvairius renginius, stengiamės, kad mūsų gimnazija būtų žinoma ne tik rajone. Neseniai pasirašėme bendradarbiavimo sutartį su Vabalninko Balio Sruogos gimnazija. Tad dabar graži gimnazijų draugystė tęsiasi, džiaugiamės turėdami tokius puikius draugus.
Mūsų gimnazija šį pavasarį švęs 70 metų jubiliejų. Bus labai smagu pamatyti čia besimokiusių žmonių veidus, išgirsti, ką jie pasiekė.
——-
Autorius: Jurgita BANIONIENĖ