2024/11/14

 

Diskusijos apie glaudaus vaikų ryšio su gamta puoselėjimą

Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijoje pradinių klasių mokytojams surengta gamtamokslinė konferencija.
Autorės nuotrauka

Lapkričio 13 dieną į Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijoje surengtą regioninę pradinių klasių mokytojų gamtamokslinę konferenciją „Gamta šalia mūsų“ rinkosi Kupiškio rajono pedagogai ir svečiai iš Šiaulių, Ukmergės ir Utenos. Su pačiais mažiausiais – pradinukais dirbantys mokytojai klausėsi įvairių pranešimų, dalijosi gerąja patirtimi.

Mokymosi aktyvinimo svarba

Renginį pradėjusi P. Matulionio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Ina Griciuvienė džiaugėsi, kad pasisemti patirties, išklausyti įvairių pranešimų apie tai, kaip pasaulio pažinimo pamokas galima vesti netradiciškai, į konferenciją atvyko gražūs būrys pedagogų. Juos sveikindamas Kultūros ir švietimo skyriaus vedėjas Rimantas Jocius akcentavo, kad pradinukai – patys žingeidžiausi vaikai, o su jais dirbančių mokytojų užduotis – padėti jiems pažinti gamtos pasaulį ir jį pamilti. Progimnazijos direktorius Rimvydas Latvys trumpai papasakojo apie progimnaziją, taip pat pasidžiaugė, jog neseniai ugdymo įstaigoje atsirado planšetinių kompiuterių klasė. Tikimasi, kad jais pasaulio pažinimo pamokose, išeidami į lauką, tyrinėdami galės naudotis ir patys mažiausi progimnazijos moksleiviai.

Pirmoji pranešimą apie mokymosi aktyvinimą pasaulio pažinimo pamokose skaitė Šiaulių universiteto Edukologijos fakulteto dėstytoja, Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros vadovaujančioji vertintoja Margarita Vilkonienė. 18 metų darbo su pradinių klasių mokiniais patirtį turinti M. Vilkonienė kalbėjo, kad jai dažnai tenka stebėti pasaulio pažinimo pamokas mokyklose. Prieš daugiau nei 10 metų buvo atliktas tyrimas siekiant išsiaiškinti, kokias pamokas vaikai mėgsta labiausiai. Rezultatai nustebino – pasaulio pažinimas pateko tarp pačių nemėgstamiausių pamokų, kurių metu daugiausia kalbama, skaitoma ir piešiama. „Pasaulio pažinimo pamokos turi būti intensyviausios, įdomiausios, vaikų lūkesčiai jų metu visai kitokie nei tik skaityti ir atpasakoti tekstus. Tačiau tai buvo seniau, dabar padėtis keičiasi. Važinėdama po mokyklas matau labai gražių aktyvios veiklos šiose pamokose pavyzdžių“, – teigė Šiaulių universiteto dėstytoja.

Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“

——-
Autorius: Unė JUODYTĖ

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video