Yra viena sritis, kur Lietuva ne tik neskuba saviems piliečiams priimti nenaudingų Europos Sąjungos direktyvų bei reikalavimų, bet ir jiems atkakliai priešinasi. Taip elgiamasi, kai pradedama kalbėti apie nuolatinę automobilių su vairu dešinėje pusėje registraciją.
Motyvuodama eismo saugumu, Lietuva Europos Sąjungos (ES) Teisingumo teisme gynė draudimą registruoti automobilius su vairu dešinėje pusėje. Lietuva su Europos Komisija (EK) dėl šio klausimo bylinėjosi nuo 2012 metų.
Teismą pralaimėjo
Europos Komisijos sprendime pažymėta, kad dešiniavairiams automobiliams taikomi ribojimai yra tik Lietuvoje, Lenkijoje, Latvijoje ir iš dalies Estijoje, daugiau jokių ribojimų kitose ES šalyse tokioms transporto priemonėms nėra.
Europos Sąjungos Teisingumo teismas nusprendė, kad drausdama registruoti lengvuosius automobilius, kurių vairas įrengtas dešinėje pusėje, ir reikalaudama prieš registruojant perkelti naujų ar anksčiau registruotų lengvųjų automobilių vairavimo mechanizmą iš dešinės pusės į kairę, Lietuva pažeidė ES teisę. Svarbiausias argumentas yra – neužtikrinamas laisvas prekių judėjimas. Iš Lietuvos nuspręsta priteisti ir bylinėjimosi išlaidas. Kartu su Lietuva šioje byloje pralaimėjo ir Lenkija, Latvija bei Estija.
Praėjusį ketvirtadienį priimtuose sprendimuose Europos Sąjungos (ES) Teisingumo teismas pažymėjo, kad naujų transporto priemonių atveju, šiomis direktyvomis įtvirtintos suderintos sistemos tikslas yra vidaus rinkos sukūrimas ir veikimas, kartu siekiant užtikrinti aukštą kelių eismo saugumo lygį, suderinant techninius reikalavimus su transporto priemonių konstrukcija. Teisingumo teismas mano, kad pakeitimai, kurių galima reikalauti, gali būti susiję ne su vairuotojo vietos perkėlimu, o tik su minimalaus pobūdžio įsikišimais. Vairuotojo vietos perkėlimas – tai būtų didelis reikalavimas, iš esmės pakeičiantis transporto priemonės konstrukciją.
Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“
——-
Autorius: Robertas TERVYDAVIČIUS