2024/11/28

Nauji reikalavimai gąsdina vairuotojus

Lietuvos vairuotojai pavasarį pasitinka su dar griežtesniais reikalavimais automobilių techninei apžiūrai (TA). Ypač suklusti turėtų mašinų savininkai, kurių automobiliai su dyzeliniais varikliais, nes įveikti dūmingumo ribas bus dar sudėtingiau. Šių reikalavimų būgštaujantys vairuotojai net nesulaukę savo automobilio techninės apžiūros terminų pabaigos jau dabar plūsta į centrus pasidomėti, kas jų laukia.

Griežčiau tikrins dūmingumą

Kovo 1-ąją Lietuvos techninės apžiūros centrai ir stotys pasitinka gana smarkiai pakratę savo biudžetus ir atnaujinę automobilių tikrinimo įrangą. Mat stengdamasi neatsilikti nuo Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimų Lietuva dar labiau sugriežtino lengvųjų automobilių apžiūrą. Šioje srityje mes buvome gana atsilikę nuo kitų Europos valstybių ir per mažai rūpinomės, kad mūsų mašinos kuo mažiau terštų aplinką.

Didžiausi pokyčiai laukia savininkų, kurie turi automobilius su dyzeliniais varikliais.

Tokių transporto priemonių taršos lygis aplinkai bus matuojamas žymiai tiksliau ir griežčiau.

Reikalavimai dėl dūmingumo, kaip ir iki šiol, nebus taikomi tik motorinėms priemonėms, pirmą kartą įregistruotoms iki 1980 m. sausio 1 d.

Mažiausi reikalavimai taikomi nuo 1980 m. sausio 1 d. iki 2008 m. birželio 30 d. įregistruotiems automobiliams. Priklausomai nuo to, variklis be turbopripūtimo ar su turbopripūtimu – jų maksimalios (ribinės) absorbcijos koeficiento reikšmės atitinkamai neturės viršyti 2,5 ir 3,0 m-1.

Beveik pusantro karto griežtesnės maksimalios (ribinės) absorbcijos koeficiento reikšmės, siekiančios 1,5 m-1, reikalavimai nustatyti transporto priemonėms, įregistruotoms nuo 2008 m. liepos 1-osios iki 2011 m. gruodžio 31-osios.

Automobiliams, įregistruotiesiems nuo 2012 m. sausio 1 d., taikomi griežčiausi reikalavimai. Jais nustatoma, kad maksimali (ribinė) išmatuota absorbcijos koeficiento reikšmė neturi būti didesnė už nustatytą transporto priemonės tipo patvirtinimo metu. Kitaip sakant, neturi viršyti gamintojo deklaruotos maksimalios (ribinės) absorbcijos koeficiento reikšmės.

Pasiruošę dirbti

Tikrinant šių transporto priemonių dūmingumą bus taikomos ir naujos procedūros bei naujoviška įranga.

Bendrovės „Panevėžio techninės apžiūros centras“ Kupiškio stotyje Byčiuose dirbantys tikrintojai jau galėjo pademonstruoti naująjį dūmingumą matuojantį aparatą. Jo rodmenys, pasak čia dirbančių pašnekovų, tikslesni ir truputį skiriasi nuo anksčiau buvusio aparato.

Ne tik nauji aparatai gąsdina vairuotojus – keičiasi ir pati dūmingumo kontrolės atlikimo procedūra. Tikrinimo metu bus privaloma nuspausti akceleratorių, kol pradės veikti sūkių ribotuvas – tai yra iki maksimalių sūkių, kuriuos automobilis gali pasiekti. O akceleratoriaus pedalas turės būti nuspaudžiamas iki galo greičiau nei per vieną sekundę. Taip siekiama sukurti sąlygas, kurios priverstų dyzelinio variklio įpurškimo siurblį veikti didžiausiu našumu.

„Jau dabar žmonės, nesulaukę savo techninės apžiūros termino pabaigos, atvažiuoja pasikonsultuoti, kas jų laukia, pasitikrina savo automobilių dūmingumą“, – apie vairuotojų paniką dėl naujų reikalavimų sakė tikrintojai.

Plačiau skaitykite „Kupiškėnų mintyse“

——-
Autorius: Ingrida NAGROCKIENĖ

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video