2024/09/24

Kai vartotojas būna neteisus

Nusipirkę netinkamą prekę, nesulaukę kokybiškų paslaugų gyventojai dažniausiai kreipiasi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Tačiau ne visada jų skundai būna pagrįsti.

Taip nutiko ir vienam kupiškėnui, „Bikuvoje“ pirkusiam žoliapjovę.

Paliko parduotuvei

Laukminiškietis Donatas Keršulis šių metų gegužės pradžioje UAB „Bikuvos prekyba“ lizingu pirko žoliapvoję. Tačiau ja naudotis jam buvo labai sunku. Dėl silpnos sveikatos vyriškis nepajėgė be pagalbos žoliapjovės užvesti. Du kartus šis mechanizmas buvo nuvežtas į Kauną garantiniam remontui. Jį apžiūrėję meistrai nieko nepadarė, kad žoliapjovė lengviau užsivestų, ir grąžino ją savininkui.

Netekęs kantrybės D. Keršulis „Bikuvos“ atstovei pareiškė, kad nutraukia žoliapjovės pirkimo lizingo sutartį, nori susigrąžinti įmokėtus 159 Lt 63 ct, o žoliapjovę, už kurią liko sumokėti 382 Lt 50 ct, paliekąs prekybos įmonei, kuri jį gali bet kam kitam parduoti. Tuo labiau jog šis mechanizmas šiuo metu yra paliktas „Bikuvoje“.

Nėra teisinio pagrindo

Prekybos įmonės „Bikuva“ Kupiškyje vadovė Asta Kiliuvaitė sakė, kad D. Keršulio pirktą žoliapjovę du kartus Kaune apžiūrėjo garantinio remonto meistrai. Jie nenustatė jokio šio mechanizmo techninio gedimo. Kiti tą žoliapjovę be vargo užveda. Gal dėl silpnos sveikatos pirkėjui tai padaryti nepavyksta? Tačiau parduotuvė neturi juridinio pagrindo žoliapjovę grąžinti gamintojui, o išleistus pinigus – pirkėjui. „Naudoto daikto taip pat mes neturime teisės priimti atgal. Naudotomis prekėmis mes neprekiaujame. Šiuo atveju pirkėjui galima pasiūlyti vienintelę išeitį – pačiam jį parduoti už likutinę vertę. Žoliapjovę D. Keršulis yra palikęs vienam parduotuvės darbuotojui, draugiškai žadėjusiam dar kartą pasižiūrėti, ar negalima ko nors padaryti, kad mechanizmas lengviau užsivestų.

Šiuo metu tas darbuotojas guli ligoninėje. D. Keršulis „Bikuvoje“ yra pirkęs ir daugiau žoliapjovių. Dėl kitų nusiskundimų iki šiol nebuvo“, – taip situaciją komentavo prekybos įmonės vadovė.

Prieš perkant – tikrinti

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Panevėžio skyriaus vedėjo pavaduotoja Sigita Barkauskienė sakė, kad kiekvienas pirkėjas prieš įsigydamas prekę turėtų ją įvertinti. Vyriškiui prieš perkant reikėjo įsitikinti, ar pajėgs tą mechanizmą užvesti. „Sprendžiant, ar vartotojas teisus, ar ne, vadovaujamasi teisės aktais. Lemiamą reikšmę turi ekspertų išvados apie prekės ar paslaugos kokybę. Šiuo atveju garantinę žoliapjovės apžiūrą atlikę meistrai nenustatė jokio gamyklinio broko. Tad pagrindo šį mechanizmą pakeisti kitu nėra. Pirkėjas privalės lizingo bendrovei grąžinti visą pinigų sumą už pirkinį. Vienintelė išeitis iš šios padėties būtų tą daiktą parduoti kitam“, – aiškino pareigūnė.

——-
Autorius: Banguolė ALEKNIENĖ

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video