Jau rašėme apie rajono Tarybos patvirtintą UAB “Kupiškio autobusų parkas” prašymą padidinti vietinio susisiekimo maršrutų darbo dienomis tarifą. Dabar už vieną nuvažiuotą kilometrą keleiviai moka 20 ct. Ar brangs kupiškėnams tolimesnės kelionės, ar jie važinės patogesniais autobusais, pasiteiravome šios bendrovės direktoriaus Petro Remeikio.
Prognozuoja brangimą
Pasak autobusų parko direktoriaus Petro Remeikio, rudenį turėtų kilti ir tolimojo susisiekimo maršrutų tarifai. Vykstantieji į Vilnių, Kauną už vieną kelionės kilometrą dabar moka 12 ct. Maksimalų tolimojo susisiekimo maršrutų tarifą tvirtina Kainų ir energetikos kontrolės komisija. Šiuo metu leistinas maksimalus šių maršrutų tarifas yra 14 ct. Taigi Kupiškio autobusų parkas su rajono Tarybos palaiminimu vieno kilometro kainą dar gali kelti 2 centais.
Dėl konkurencijos vykstantieji į Panevėžį už kilometrą moka taip pat po 12 ct. Šis tarifas nebus keičiamas, kadangi konkuruoti su kitais autobusų parkais šiame maršrute sunku. “Mūsų ir technika prastesnė. Komforto trūkumą stengiamės kompensuoti palankia kaina”, – sakė P. Remeikis.
Rieda dešimtmečiai ir vyresni
UAB “Kupiškio autobusų parkas” eksploatuoja 16 autobusų ir 2 mikroautobusus – nuo rusiškų transporto priemonių iki “Volvo” ir pan. Ekonomiškumo sumetimais įsigyjant detales, remontuojant transportą, geriausia turėti 1-2 modifikacijų, markių autobusus. “Juk nėra nieko amžino, tik remontas”, – juokavo P. Remeikis. Transporto bazę reikia atnaujinti, pakeisti. Tačiau normalesnis autobusas kainuoja apie 250-300 tūkst. litų, be Savivaldybės pagalbos, to padaryti parkas nėra pajėgus. Paskutinį kartą šis kolektyvas apie 1999 m. įsigijo 4 “Iveco” ir 2 rusiškus autobusus. Problemos neišsprendžia labdaros būdu gaunamas vienas kitas autobusas iš Norvegijos ar pan. “Esame gavę 1974 metų “Volvo”. Eksploatuojame. Tačiau sugedus galinio tilto reduktoriui, reikalingą detalę suradome tik Latvijoje. Ji atsiėjo 700 latų”, – nepavydėtiną situaciją pasakojo P. Remeikis. Norint rekonstruoti autobusų parką ir įsigyti 5 naujesnes transporto priemones, reikia apie milijono litų.
Autobusų parko vadovas apgailestavo, jog transporto priemoniėms įsigyti negalima pasitelkti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. Jas galima pritraukti tik autobusų stotelėms remontuoti ir panašiems darbams atlikti. Tokiu atveju projektą reikėtų rengti visos apskrities, o ne rajono mastu.
Prasidėjus vasaros, o tuo pačiu ir atostogų sezonui nemažai žmonių pabyra į pajūrį. Tačiau siųsti autobusą, pvz., Palangos link, yra nuostolinga, nes norinčiųjų juo vykti neatsiranda. Atostogautojams kelionė nuosavu automobiliu kur kas pigesnė. Nuostolingi reisai ir į Biržus, Uteną. Ir iš kaimo į rajono centrą vykstantieji linkę kooperuotis su kaimynais.
Didžiausios pajamos gaunamos iš moksleivių, kurie iš kaimų keliauja į miesto mokyklas,vežiojimo. Ta tendencija, ko gero, išliks ir ateityje.
Užsakymų yra
Baigiantis mokslo metams, ypač gegužės mėnesį, juntamas didesnis autobusų nuomos poreikis –į ekskursijas patraukia moksleiviai. Jaunimas dažniausiai keliauja į Vilnių, Kernavę, Trakus. Vis populiaresnės tampa išvykos į Anykščius. Čia vilioja baseino pramogos, duonos kepimas. P. Remeikis stebisi, jog mokytojos suranda privatininkų, kurie veža galbūt pigiau, tačiau be visų reikalingų dokumentų, negarantuoja atsakomybės nelaimės atveju. Pašnekovas pabrėžė, jog ne visada pigumas išeina į naudą.
Vis dar lieka opus ir neišsprendžiamas keleivių, ypač moksleivių, kultūros klausimas. “Žmonės bijo jiems ką ir pasakyti. Yra tokių atvejų, jog akivaizdžiai kaltą vaiką užstoja tėvai. Pasitaiko, kad supjaustomos autobusų sėdynės. Ant oda aptrauktų suolų miesto autobusų stotyje neseniai suskaičiavau 25 skyles”, – sakė P. Remeikis.
Dar šiemet ruošiamasi remontuoti autobusų stoties salės vidų, atnaujinti stogo dangą.
——-
Autorius: Jurgita ŽIUKAITĖ