Kupiškėnų mintys

2020 m. spalio 20 d., antradienis

Reklama   |   Prenumerata   |   Naujienos   |   Archyvas

 

 Ieškoti

Kroštas brungiausias
Informacija
Įkainiai

 

Sveikata

TIK GERAS MIEGAS TEIKIA VISAVERTĮ GYVENIMĄ

Nida ŠULCIENĖ

2009−04−09

Komentarai0    Paruošti spausdinimui      Nusiųsk šio straipsnio nuorodą draugui

Maždaug trečdalį savo gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas. Miegas svarbus žmogaus gyvybei palaikyti kaip oras, maistas ir vanduo. Nuo miego kokybės priklauso mūsų santykiai su artimaisiais, darbo rezultatai, savijauta, sveikata, nuotaika ir saugumas.
Apie miego sutrikimus, jo ištyrimo ir gydymo galimybes, Kupiškio rotariečiams paskaitą skaitė gydytoja neurologė Raminta Masaitienė.


Miego istorija

Kad miegas buvo labai svarbus, byloja ir tai, jog senovės graikai turėjo net savo miego dievą - Hipną, kuris gyveno oloje. Ten nepatekdavo saulės šviesa, ir jis žmonėms dovanodavo gilų, ramų miegą. Hipnas turėjo brolį dvynį mirties dievą. Tai rodo, kad miegas buvo prilyginamas mirčiai ir galvojama, jog kiekvieną dieną žmogų ištinka maža mirtis. Net ir dabar yra dažnai sakoma: "Miega kaip užmuštas".
Prieš šimtą metų žmogus išmoko užregistruoti miego stadijas.
Trumpai pasakyti kas yra miegas - sudėtinga. Jis būtinas gyvybinėms funkcijoms kaip oras, vanduo ir maistas. Be miego žmogus negali išgyventi. Atlikta daug tyrimų su gyvūnais. 4-6 savaites žiurkėms buvo ribojamas miegas. Nuo miego trūkumo iš pradžių joms padidėjo apetitas, todėl žiurkės ėmė ieškoti maisto, paskui nesugebėjo išlaikyti pastovios kūno temperatūros, ir galiausiai mirė nuo kraujo užkrėtimo.
Su žmonėmis ilgalaikių studijų neatliekama, tačiau pastebėta, kad dirbantiems naktinį darbą taip pat yra sudėtinga - iš pradžių būna šalta, norisi daugiau valgyti ir dažniau kimba įvairiausių ligų virusai. Kareiviams, sutikusiems dalyvauti tyrimuose, buvo duodamos užduotys. Įrodyta, kad net tada, kai jie ėjo, smegenys spėjo numigti po labai trumpą laiko atkarpą. Tačiau tokio miego žmogui nepakanka.

Per daug miegoti - negerai

Miegas skirstomas į dvi fazes - jis nėra vienodas. Lėtas miegas turi keturias stadijas: snaudulį, vidutinio gylio miegą, gilų ir giliausią miegą.
Paradoksinis miegas yra toks, kurio metu mes sapnuojame. Miegas nėra tolygus. Pirmoje nakties pusėje yra daugiau gilaus miego, o antroje - mažiau, todėl paryčiui kai kada žmonės sako, kad miegodami girdi, kas vyksta aplinkui.
Miegas nėra vientisas - yra budimai. Jauni žmonės bunda net iki penkių kartų. Labai trumpo budimo smegenys net neatsimena.
Vidutiniškai miego trukmė yra 7-8 valandos. Tyrimais įrodyta, kad mažiau 4 arba daugiau nei 9,5 valandos miegoti negerai. Tai yra kenksminga, ir per ketverių metų laikotarpį išauga žmonių mirtingumas. Priklausomai nuo žmogaus amžiaus, miego pobūdis kinta. Vyresniems miego trukmė keičiasi lėto miego sąskaita.

Miego sutrikimai

Pagal tarptautinę miego sutrikimų klasifikaciją yra daugiau kaip devyniasdešimt miego sutrikimų. Jo sutrikimus galima būtų suskirstyti į keturias dideles grupes: nemigos, mieguistumo, lunatizmo ir miego budrumo ritmo sutrikimo.
Geriausiai mums žinoma yra nemiga, nes ji kamuoja daugelį. Miego sutrikimais skundžiasi apie 35-40 procentų žmonių.
Nemiga gali būti trumpalaikė arba lėtinė. Lėtinė nemiga yra ta, kuri tęsiasi ilgiau kaip mėnesį.
Jeigu žmogui nemiga kelia problemų darbe ar veikloje, reikia rimtai susirūpinti. Lėtinė nemiga skirstoma į pirminę ir antrinę. Antrinę nemigą apie 50 procentų sudaro įvairios psichikos ligos.
Lėtinę nemigą gali sukelti ir alkoholio vartojimas. Lėtinės nemigos ištyrimas ir gydymas yra gana sudėtingas. Tam reikia smulkios analizės. Pasitelkiant anketas aiškinamasi, ar nėra nerimo, depresijos. Objektyviai įvertinti miego sutrikimus padeda polisomnografijos tyrimas. Jo metu registruojami kelių tyrimų, būtinų miego struktūrai įvertinti, tokių kaip elektroencefalografijos, elektromiografijos, elektrookulografijos, parametrai. Svarbiausias tyrimo tikslas, atrasti nemigos priežastį, kad būtų galima paskirti tikslinį gydymą.

Plačiau skaitykite "Kupiškėnų mintyse"


Skaityti komentarus (0)

 

Redakcija už komentarų turinį neatsako ir pasilieka teisę pašalinti tuos
skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, reklamuoja ar pažeidžia įstatymus.
 

 

Vardas:  (nebūtinas)
El. paštas:  (nebūtinas)
Komentarai:

Šį lauką palikite neužpildytą:

 

 Gali praeiti šiek tiek laiko, kol komentaras bus matomas.

 

Savaitės klausimas

Ar pritariate, kad tėvai būtų skatinami eiti tėvystės atostogų?

 
 
 
 

 

Vardadieniai

Adelina, Gedardas, Gedardė, Gedas, Gedautas, Gedautė, Gedutė, Gedutis, Gelmina, Gelminas, Gelvarda, Gelvardas, Irena, Saulena, Saulenė, Saulenis, Saulė, Saulius.

Naujienos: Visos naujienos  |  Aktualijos  |  Gamta ir mes  |  Sveikata  |  Vėrinys  |  Nuomonės  |  Kupiškio krašto kaimų istorijos  |  Rezervuota jaunimui  |  PAMIRŠTI NEGALIMA PRISIMINTI
Kroštas brungiausias: Kupiškėnų kertala
Informacija: Skelbimai  |  Atsiliepimai  |  Redakcija
Įkainiai: Prenumerata  |  Reklama
Archyvas: Amatų gijos  |  Aukštaičių kraštas  |  Bendruomenė  |  Kamara  |  Iš ESmės  |  Požiūris  |  Sugrįžimai  |  Ulyčia  |  Amžių sandūroje  |  „Pasikalbosykim“  |  Laiko raštas  |  Gyvenimo ratas  |  Savi tarp kupiškėnų  |  Šėlsmas  |  Talalojus  |  Pasikalbosykim  |  Mūsų žmonas  |  Likimai  |  Horizontai  |  Propagandos anatomija  |  Pabėgėliai  |  Pilietiškumas  |  Kas mus saugo?

Jūs esate

šios svetainės lankytojas


Šiame puslapyje pateiktą medžiagą kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Kupiškėnų mintys“ sutikimą.

 

UAB „Kupiškėnų mintys“, Gedimino g. 34, 40130 Kupiškis

Tel.: (8 459) 3 54 74, tel./fax.: (8 459) 5 48 89.

Elektroninis paštas: kupmin@takas.lt