Sveikata

AŠTUONI ŽENKLAI, REIŠKIANTYS MAGNIO TRŪKUMĄ

Šio mineralo yra maiste, tačiau ar pakankamai jo gaunate?

Jūs esate pavargęs ir irzlus? Jūsų širdies ritmas sutrikęs, turite problemų dėl miego? Visų (ir dar daugiau) priežasčių šaltinis gali būti magnio trūkumas organizme.

Magnis, kaip ir dauguma kitų maistingųjų medžiagų, palaiko mūsų kūno ir organizmo sveikatą. Natūralaus magnio yra įvairiuose maisto šaltiniuose, tačiau remiantis Amerikos Agrokultūros departamentu, tik pusė suaugusiųjų suvartoja rekomenduojamą jo paros normą. Magnio trūkumas ne visada yra akivaizdus, simptomai gali varijuoti, taip pat juos lengva sumaišyti ir priskirti kitoms ligoms.

Andrejus PETRUŠA

Štai keletas problemų, kurias sukelia magnio trūkumas

Pykinimas ir vėmimas

Anksčiausiai apie magnio trūkumą gali byloti virškinamojo trakto sutrikimai. Jie gali pasireikšti apetito praradimu, pykinimu ar net vėmimu.

Kraujo spaudimas

Dauguma mokslinių tyrimų įrodė glaudų ryšį tarp kraujo spaudimo ir magnio lygio organizme. Šiuose tyrimuose savanoriai, turintys žemą magnio lygį, buvo labiau linkę į padidėjusį ar aukštą kraujospūdį. Vis dėlto tyrimai, kuriuose magnio terapija buvo naudojama kaip priemonė aukštam kraujo spaudimui gydyti, pateikė sumaištį keliančius rezultatus – kai kuriais atvejais gydymas buvo sėkmingas, tačiau ne visiems.

Miego sutrikimai

Nemiga ir kiti miego sutrikimai gali turėti sąsają su magnio deficitu. Kai kurios mokslinės studijos kelia prielaidą, kad magnis atlieka svarbų vaidmenį reguliuojant miegą.

Nerimas ir depresija

Jei turite problemų dėl miego, aštrėja nerimo ir depresijos simptomai, gali jūsų organizmui stigti magnio. Socialiniai tyrimai atskleidė glaudų ryšį tarp nervų sistemos ir magnio. Šis mineralas turi teigiamą poveikį streso, nerimo, ir kai kuriais depresijos atvejais.

Širdies problemos

Nors žemas magnio lygis gali paveikti beveik kiekvieną mūsų organizme vykstančią funkciją, didžiausią poveikį jis turi mūsų širdžiai. Žmonės, kuriems trūksta šio mineralo, yra linkę į aritmiją – nepastovaus širdies ritmo sutrikimą. Šią problemą tyrinėję mokslininkai nustatė, kad žmonės, turintys kraujotakos problemų, turėjo didesnį magnio nepakankamumo lygi nei tie, kurie šių problemų neturėjo.

Kojų tirpimas

Šių sutrikimų priežastys dažniausiai nėra žinomos, tačiau kartais jas galima sieti su vitaminų ir mineralų nepakankamumu. Žemas magnio lygis „bendradarbiauja“ su kitais sutrikimais, ir kai kurie tyrimai atskleidė, kad magnio papildai gali padėti išvengti šių nemalonių pojūčių.

Žemas energijos lygis

Ne viena mokslinė studija kelia prielaidą, kad per mažas magnio lygis mūsų kūną verčia dirbti sunkiau. Neseniai USDA finansuojami tyrimai, kai savanoriai naudojo didesnį deguonies kiekį atlikdami fizinius veiksmus, kuomet jų magnio lygis buvo žemas, tai patvirtino. Nesvarbu, jūs mankštinatės daug ar mažai. „Padariniai labiau linkę atsirasti individams, kurių organizme trūksta magnio, nesvarbų, jis sportuojantis ar ne“, sako tyrimams vadovaujantis fiziologas Henry C. Lukaski. – Tai reiškia, kad atletai nesimankštintų ir nesitreniruotų taip ilgai ir efektyviai, jei jų organizmuose nebūtų pakankamo magnio lygio. Žmonės privalo maitintis magnio praturtintu maistu, arba vartoti jo papildus, kad užtikrintų sklandžią širdies ir raumenų veiklą“.

Raumenų spazmai ir silpnumas

Įrodyta, kad magnis stabilizuoja nervinius aksonus – nervinį pluoštą, kuris perneša informaciją iš nervinių ląstelių. Magnio lygio nukritimo rezultatas – suaktyvėjusi nervų ir raumenų veikla, kuri sukelia drebėjimą, spazmus ir galiausiai – silpnumą.

Kokie yra geriausi magnio šaltiniai gamtoje?

Suaugusi moteris kasdien turėtų suvartoti maždaug 310 mg magnio; suaugęs vyras – 400 mg. Lygis pakyla iki 320 mg moterims ir 420 mg vyrams perlipus trečiąją dešimtį.

Kalbant apie magnio papildus – bene geriausias ir natūraliausias, šalutinio poveikio neturintis preparatas yra – magnio aliejus. Daugiau apie šį nuostabų produktą galite sužinoti tiesiai iš gamintojo – GERA KARMA™, kurie gamina originalų ir 100 proc. natūralų magnio aliejų Zechstein Inside®. Daugiau informacijos www.gerakarma.com

Kalbant apie maistą – magnio gausu lapinėse daržovėse, ankštiniuose augaluose, riešutuose ir viso grūdo produktuose. Iš esmės maistas, kuriame gausu maistinių skaidulų, dažniausiai yra praturtintas ir magnio. Jo dažnai būna pridėta, pavyzdžiui, į pusryčių dribsnius.

Remiantis Nacionaliniu Sveikatos Institutu, štai keli patikimi magnio šaltiniai:

  • Migdolai, valgomajame šaukšte (smulkinta): 80mg
  • Špinatai, virti, ½ stiklinės: 78mg
  • Anakardžiai, valgomajame šaukšte: 74mg
  • Žemės riešutai, kepinti, ¼ stiklinės: 63mg
  • Sojų pienas, vienoje stiklinėje: 61mg
  • Juodosios pupelės, virtos, ½ stiklinės: 60mg
  • Edamame pupelės, virtos, ½ stiklinės: 50mg
  • Riešutų sviestas, dviejuose šaukšteliuose: 49mg
  • Duona, viso grūdo, dviejose riekėse: 46mg
  • Graikiniai riešutai, valgomajame šaukšte: 45mg
  • Avokadai: 44mg
  • Bulvės, keptos orkaitėje su lupena, 100g: 43mg
  • Ryžiai, rudieji, virti, ½ stiklinės: 42mg
  • Jogurtas, liesas, 250g: 42mg

Užs. Nr.1172

Komentuoti

Komentarai

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Į viršų