2024/03/29

 

TRENIRUOTĖS PRIE SIMULIATORIAUS VAIRO – BŪDAS REAKCIJAI LAVINTI

Justino Sinicos didžiausias pomėgis – automobilių sportas.

Lietuvoje yra nemažai lenktynininkų, savo karjerą pradėjusių nuo simuliatorių. Profesionalūs sportininkai be jų neįsivaizduoja pasirengimo tikroms lenktynėms.

Kupiškėnas Justinas Sinica jau seniai įniko į virtualų automobilių sportą ir pradeda rodyti rezultatus – šiemet jis varžėsi su greičiausiais Lietuvos ir Latvijos simuliatorių lenktynininkais ir turėjo progą išmėginti moderniausius, tūkstančius kainuojančius ir įprastam vartotojui vargu ar įkandamus simuliatorius „Simuliatorių akademijoje“.

Jurga BANIONIENĖ

Ne žaidimas

Justinas pasakojo, kad lenktynių simuliatorius yra programinė įranga, sukurta lenktynių entuziastams ir profesionaliems lenktynininkams. Ši įranga maksimaliai tikroviškai atvaizduoja trasas, automobilius ir visus fizikos dėsnius. Sportiniam vairavimui simuliatoriuose reikalingas vairas ir pedalai, prijungiami prie kompiuterio. Anot pašnekovo, jų kainos gali svyruoti nuo keliasdešimt iki kelių tūkstančių eurų.
Patys moderniausi simuliatoriai turi tiesioginio perdavimo vairo mechanizmus, kurie atkartoja identiškas tikrai mašinai pasipriešinimo jėgas, veikimo greitį.

„Lenktynininkai, nuo žemiausio iki paties aukščiausio lygio, „Formulės 1“, naudoja simuliatorius išmokti trasoms, šlifuoti įgūdžiams ir pan. Seku jų daug socialiniuose tinkluose, lenktynininkai parodo, kad tokiu būdu naudodami simuliatorius treniruojasi“, – kalbėjo J. Sinica.

Virtualios lenktynės nėra tiesiog kompiuterinis žaidimas – šiemet pirmą kartą jos pripažintos netgi olimpine sporto šaka.

Profesionalus vairavimo simuliatorius „Simuliatorių akademijoje“.

Kuo toliau – tuo rimčiau

J. Sinica simuliatoriais susidomėjo 2008 metais. Tiesiog internete pamatė apie juos informaciją. „2009 m. pradžioje amerikiečių ir anglų buvo pradėtas kurti simuliatorius „Simraceway“. Aš jį trejus metus testavau. Namuose kone kas vakarą dalyvaudavau lenktynėse, čempionatuose, varžybose.

Lenktyniaudavau su stipriais sportininkais, stengdavausi būti visų geriausių dalyvių dešimtuke. Neretai galėdavau ir kažkiek papildomai užsidirbti. Jei virtualus čempionatas oficialiai suorganizuotas, viename etape už tam tikrą poziciją gaudavau tam tikrą sumą pinigų. Laimėjimus pervesdavo į internetinę banko sąskaitą“, – pasakojo kupiškėnas.

Tarp daugiau nei tūkstančio „Simraceway“ narių buvo atrinkti devyni, labiausiai nusipelnę, ir apdovanoti kompanijos sukurtu pirmu simuliatoriaus vairu „SRW S1“. Tokį, dar nepradėtą gaminti, iš Jungtinės Karalystės gavo ir Justinas.

Su šia įranga Justinas treniruojasi namuose.
Nuotraukos iš asmeninio Justino Sinicos albumo

Deja, šis simuliatorius buvo nekomercinis (atsisiuntus programinę įrangą, juo galėdavai naudotis nemokamai – aut. past.) ir jo plėtimasis sustojo. Taip šį pomėgį J. Sinica kuriam laikui pamiršo. Prieš kelerius metus vėl pabandė prie to grįžti – išmėgino pasaulyje profesionaliausiu laikomą simuliatorių „iRacing“.

Šis lenktynių simuliatorius yra mokamas, jį atsisiuntus gaunamas bazinis trasų ir automobilių paketas, to visai pakanka pradinio lygmens vartotojui, bet norint siekti rezultatų aukštesnėse virtualių lenktynių klasėse, reikalingos papildomos investicijos.

„Kai persikraustėme gyventi į namą, atsirado daugiau vietos, ir vėl pradėjau mąstyti, kad norėčiau treniruotis virtualiai.

Dabar pasaulyje populiariausias yra „Assetto Corsa“ simuliatorius. Jis visiems prieinamas, nemokamas, užtenka kartą įsigyti legalią programinę įrangą ir gali ja naudotis visą laiką. Šiandien parduota daugiau nei 9 milijonai jo kopijų visame pasaulyje. Šį simuliatorių naudoja tikri Lietuvos lenktynininkai treniruotėms, virtualioms varžyboms. Patiko. Nusipirkau naują vairą su pedalais. Draugai parodė, kad yra profesionalaus Lietuvos lenktynininko Tauro Tunylos įmonės sukurta virtualių lenktynių platforma „World Sim Series“.

Čia važiuoja profesionalai lenktynininkai, tad daug įdomiau. Pamėginau ir tai mane labai įtraukė“, – apie grįžimą prie simuliatorių kalbėjo J. Sinica.

Tarp penkių geriausių

J. Sinica teigė, kad važiuodamas virtualiai nejauti didelės įtampos ir tiek nepavargsi, kaip važiuodamas tikrose lenktynėse, žinoma, jautiesi daug komfortiškiau, nekamuoja karštis. Simuliatorius labai gerai lavina reakciją ir suvokimą, kaip elgtis vairuojant ekstremaliomis sąlygomis. „Man tikrai ne vieną kartą tai yra padėję išvengti didelių avarijų. Sukiojant simuliatoriaus vairą, atsiranda supratimas, ką reikia daryti, – spausti greičio ar stabdžio pedalą. Darai tą patį, kaip tikrame automobilyje“, – pasakojo virtualių lenktynių mėgėjas.

Lietuvos automobilių sporto federacija kartu su Latvijos automobilių sporto federacija ir „World Sim Series“ platforma šiemet suorganizavo virtualų čempionatą pavadinimu „Kelias į tarptautinės automobilių sporto federacijos motosporto žaidynes“. Tarptautinės automobilių sporto federacijos organizuojamos motociklų sporto žaidynės vyks spalio 29–31 dienomis Prancūzijoje, Paul Ricard trasoje. Prizas čempionato nugalėtojui – kelialapis į žaidynes atstovauti Lietuvai naujoje „Digital“ kategorijoje ir virtualiai varžytis su kitų šalių atstovais.

„Buvo keturi etapai ir finalas, į kurį buvau pakviestas ir varžiausi su dar keturiais finalistais, kurie yra žinomi tiek tikrame, tiek virtualiame automobilių sporte. Gegužės 30 d. Vilniaus „Simuliatorių akademijoje“ vyko finalas. Čia galėjau išbandyti Lietuvoje kone pačią rimčiausią įrangą ir palyginti skirtumus. Senokai apie tai svajojau“, – kalbėjo J. Sinica.

Pasak jo, skirtumas tikrai yra. Tapo daug aiškiau, kodėl prie simuliatorių sėdę lenktynininkai pasiekia puikių rezultatų ir lenktynių trasose. Prie tokios įrangos jautiesi kaip tikrame automobilyje. Po trijų valandų treniruotės Justinui dar ilgai skaudėjo pečius. Finale jis, aplenkęs ilgametį kartingo lenktynininką, liko ketvirtas. Tai – kol kas didžiausias jo pasiekimas.

Jau yra ir ateities planų. „Vasarą darbų daug, tad simuliatoriams mažiau skiriu laiko, bet vėlyvą rudenį, žiemą jo bus, žadu kaupti patirtį, dalyvauti, varžytis, nes atsiranda ir naujų, įdomių pažinčių“, – tikino J. Sinica.

Automobilių sportas – didžiausias pomėgis

Į automobilių sportą Justinas linko nuo mažens. Žiūrėti „Formulės 1“ varžybų keldavosi ir penktą valandą ryto, namuose visada būdavo pilna žurnalų apie automobilius.

„Automobilių sportas – didžiausias mano hobis. Kai tik turiu laiko, stebiu „Formulės 1“, „Formulės 2“ varžybas, žiedines lenktynes. Seku, kaip sekasi lietuviams Baltijos šalių varžybose. Kitaip tariant, mano galva pramušta automobilių sportu“, – juokavo Kupiškio rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus vyriausiasis tyrėjas.

VšĮ „Auto-moto sportas“ klubui priklausantis J. Sinica teisėjauja varžybose, o šiemet jėgas išbandė ir 2021 m. Lietuvos automobilių slalomo čempionato I ir II etape. Pastarasis vyko birželio 6 d. Kupiškyje. Tarp 23 dalyvių jis buvo devintas.

„Esu nustebęs, kad minimaliai investuojant galima visai neblogai konkuruoti. Dalyvavau su vienu silpniausių automobilių iš visų buvusių, beveik nieko nekeičiau, tik įdėjau kietesnes važiuoklės spyruokles. Mane traukia asfaltinis automobilių sportas. Turiu tikslą šiemet dalyvauti bent trijuose Lietuvos slalomo čempionato etapuose. Potencialo yra, bet norint siekti rezultatų, reikia geresnės, labiau paruoštos technikos“, – savo planus atskleidė J. Sinica.

Dalintis
Komentarų nėra

Sorry, the comment form is closed at this time.

Rekomenduojami video